torstai 5. tammikuuta 2012

Pirkka Rustiikki pöytäkynttilät

Vielä jonkun viikon tai kuukauden (kuka nyt mitäkin kellonlyömää sitten aamuksi kutsuu) saamme nauttia hämäristä aamuhetkistä. Tapanani on sytyttää aamutee ja -lehti seuraksi aina kynttilät. Elävä tuli (ensin tuossakin luki tuoli :) rauhoittaa mieltä vaikka sitten sen viisi ihmistä sinkoilisi siinä ympärillä aamutohinoissaan vessan, keittiön, vaatekaapin, jääkaapin, eteisenpeilin ja pyykkikopan väliä etsien kuka mitäkin ja desibelit katossa...

Näitä 100 % parafiini Pirkka rustiikkikynttilöitä olen ostanut jo jokusen vuoden. Palavat kauniisti loppuun saakka, tykkään tuosta rustiikkisesta kynttilänpinnasta, värejä on monta ja niiden sävyt kauniita sekä tietysti ykköskriteerinä hinta, joka on hyvinkin kohtuullinen. En tarkkaa hintaa ihan nyt muista, mutta alle 3€/kpl 13 cm korkea pöytäkynttilä. Aikoinaan näiden hinta oli alle 2.50€/kpl... Siis hyi teitä Pirkka-hintavastaavat kun näin ensin koukutatte ja sitten hissuksiin hintaa ylös hivuttelette.

Nyt pöydällä ruskeat (aina tuo vakio kolme kynttilää... se nyt taas on joku pinttynyt tapa) ja toisessa kuvassa Veeran huoneeseen menossa olevat turkoosin siniset kynttilät.

Alimmassa kuvassa nyt olkkarinpöydällä poltellut Marimekon KALLIIT kynttilät. Lopputulos molemmissa syvä kuoppa ja kituva liekki. Aionkin nämä lahjakynttilät tästä joutessani palauttaa liikkeeseen koskapa tämä ei lienee ja toivottavasti Marimekon kynttilöiden jalostus- ja kehitystyön parasta antia voi olla?




Mukavaa Loppiaisen aattoa kaikille blogiystäville :)

4 kommenttia:

  1. Hahhah, palautat kynttilöitä!?!

    VastaaPoista
  2. Hei Anonyymi :)
    Aivan oikein, tottakai palautan liikkeeseen vialliset kynttilät.
    Aiemmin olen asiakkaana palauttanut ostopaikkaan mm. huonoksi menneen perunapussin, saumasta ratkenneet kengät, Puttipajan kituvasti palavia kynttilöitä, kertapesussa nyppääntyneen mekon, huonosti toimivan sadettimen... Lista on pitkä.
    Kuluttajan oikeudethan ovat Suomessa kuitenkin kohtuullisenkin hyvät ja itse aiemmin yrittäjänä toimineena tiedän että "Negatiivinen palaute on paras palaute". Siinähän yrittäjä saa reilusti mahdollisuuden korjata tai hyvittää hänestä kenties riippumattomistakin syistä aiheutunut ongelmatilanne. Tuloksena yleensä joskus hyvinkin kimpaantuneen asiakkaan puolelta loppupeleissä positiivinen kokonaismielikuva yrityksestä ja tavastaan toimia.

    VastaaPoista
  3. Ihanat turkoosit kynttilät!
    Ja kyllä kannattaa ainakin palautetta antaa jos kynttilät noin huonosti palaa!

    VastaaPoista
  4. Kyllä minäkin palauttaisin, jos en olis ostokseeni tyytyväinen:) Vaikkakaan en välttämättä olis hoksannu kynttilöitä palauttaa. Olisin vaan ajatellu että yhyy, oon tämmönen maalaismoukka, ehkä näiden kalliiden kynttilöiden kuuluukin palaa juuri näin.

    Mutta siis oli hinta mikä hyvänsä, romu tuote on aina romu. Ja minusta on väärin, että joku käärii rahat sillä, että myy romua. Ja sitten joku toinen raukka ostaa sitä samaa romua, koska sitä yhä vain myydään, koska kukaan ei halvan hinnan takia kehtaa valittaa.

    VastaaPoista