Hakkuuaukean laidasta löytyi näin iso pesäpönttö. Kukahan täällä on asunut?
"Juo hyvää kahvia, syö hyvää ruokaa" Victoria Moran - Säteilevä elämä, elämänohje nro 21.
Tämä on hyvää kahvia, sitä samaa johon kaatui yli kahden vuoden kahvilakkoni :) Se vain tuoksui niin kertakaikkisen hyvältä siellä metsässä. En vielä ensimmäiselllä retkellä tiennyt koko totuutta.
Ystäväni Veikko 70v. kertoi tänään: Minä PRKL mithään kuraa juo, ei PRKL, minä osthan parhaita papuja ja jauhan ne ite, siinä ne meidänkin talon akat (eläkeläisten rivitalo) osthaa sitä gevaliaa PRKL, vaikka on rahaa, minä semmosia juo, juu näin on, otakko toisen kupin, ota vaan, keithetään lissää...
Ystäväni Veikko on maailman positiivisin ihminen, voimasanat ovat lappalainen tapa tehdä asia selväksi kerralla :D
Päivän saalis, se viimeinen sanko jäi vajaaksi...
Aivan valtavasti vieläkin metsässä hyvälaatuista suppilovahveroa vaikka osa jo onkin ehtinyt pehmetä. Uutta pukkaa, ensiviikolla uudestaan.
Jätin aamulla ison kattilan herneitä, sipulia, porkkanaa ja mausteita hautumaan. Koko päivä metsässä, kattila sai hautua miedolla lämmöllä kuusi tuntia ja kotiipalatessa odotti tuhti kasvishernekeitto. Täydellinen ruoka tähän hetkeen.
Vielä Victoria Moran:in kirjasta: Luin sen jokunen päivä sitten Virpin innoittamana. 75 elämänohjetta, nämä kolahtivat tähän hetkeen:
9. Elä sovussa ratkaisemattoman kanssa
12. Nauti omituisuuksistasi
13. Kohenna ympäristöäsi
15. Hoida pakolliset työt alta pois
16. Elä elämääsi luku kerrallaan
21. Juo hyvää kahvia, syö hyvää ruokaa
23. Vanhene kauniisti
26. Hengitä
29. Ammenna voimaa menneisyydestä
36. Älä murehdi menneitä
51. Sijaa vuoteesi
56. Pyhitä tavallisuus
73. Hyväksy asiat sellaisinaan
74. Luota vaistoosi
75. Tyydy epätäydellisyyteen











